In het najaar van 2008 publiceerden Dirk Gombeir, Luk Bosman en Chico Detrez het boek "Identiteit ontwikkelen: Leer-kracht waarderen in eigentijds onderwijs". Het is een 'basisboek' waarin wij een vernieuwende didactiek voor het secundair onderwijs beschrijven. Met dit boek richten we ons tot leraren en lerarenopleiders, tot nascholers en pedagogisch begeleiders, ... én tot iedereen die begaan is met een krachtig, vitaal onderwijs dat jongeren weet te inspireren.

Sindsdien verschenen ook "Smart Kids in Wonderland. Een eigentijdse kijk op leren" (2009), "Fast Learning Slow Teaching. Hoe leraar en leerlingen samen kunnen schrijven aan het onderwijsverhaal" (mei 2011) en tal van losse bijdragen in diverse tijdschriften. Op deze webpagina leest u meer over al onze initiatieven...

Naar het overzicht van onze publicaties...

Op zoek naar meer informatie over onze boeken en losse bijdragen in diverse onderwijstijdschriften? Neem dan een kijkje op de webpagina:

Aanverwante nascholingen...

Vanaf september 2010 begeleiden Luk Bosman en Chico Detrez vanuit het Centrum Nascholing Onderwijs (CNO) nascholingen over onderwerpen als: 'Jongeren aanspreken op hun leer-kracht', 'Open Exploreren', 'Werk maken van een eigentijdse evaluatiepraktijk', 'Impact van jongeren verhogen', ...

Voor meer informatie, zie o.a.:

Korte berichten...

Hieronder leest u meer over nieuwe of komende initiatieven van de vzw Leer-Kracht...


vrijdag 18 september 2009

Identiteit ontwikkelen op de radio

Op 14 september 2009 kon u op Radio 1 luisteren naar een interview met Chico Detrez waarin onder andere nagegaan wordt wat er allemaal veranderd is sinds de publicatie van het boek "Jongeren aanspreken op hun leer-kracht", 10 jaar terug, en wat ons motiveerde tot het bewust leggen van de klemtoon op "Identiteit ontwikkelen". En hoe wij impulsen willen geven om het onderwijs 'van binnenuit' te veranderen...

U kan het interview nogmaals beluisteren op:
Audioversie (mp3) - rechts klikken om te downloaden!
Of lees de uitgeschreven versie na op de website van 'Het Vrije Woord':
Tekstversie

---

Geen opmerkingen: